ΚΙΡΣΟΚΗΛΗ ΚΑΙ ΥΠΟΓΟΝΙΜΟΤΗΤΑ
Ανώδυνη και γρήγορη.
PSA ΚΑΙ ΚΑΡΚΙΝΟΣ ΠΡΟΣΤΑΤΗ
ΚΑΛΟΗΘΗΣ ΥΠΕΡΠΛΑΣΙΑ ΠΡΟΣΤΑΤΗ
Νεώτερες εξελίξεις για την Καλοήθη Υπερπλασία του προστάτη.

ΚΑΡΚΙΝΟΣ ΤΩΝ ΟΡΧΕΩΝ

ΤΙ ΕΙΝΑΙ Ο ΚΑΡΚΙΝΟΣ ΤΩΝ ΟΡΧΕΩΝ?

Καρκίνος των όρχεων είναι ο καρκίνος που ξεκινά στους όρχεις. Οι όρχεις είναι τα δύο αρσενικά αναπαραγωγικά όργανα που κρέμονται κάτω από το πέος σε ένα σάκο που ονομάζεται όσχεο.

Στα ενήλικα αρσενικά, κάθε όρχις συνήθως είναι λίγο μικρότερος από μια μπάλα του γκολφ. Οι όρχεις παράγουν ορμόνες, κυρίως τεστοστερόνη. Παράγουν επίσης τα αναπαραγωγικά κύτταρα που ονομάζονται σπερματοζωάρια. Υπάρχουν διαφορετικά είδη κυττάρων σε κάθε όρχι, καθένα από τα οποία μπορούν να οδηγήσουν σε έναν ή περισσότερους τύπους καρκίνου.

ΠΟΙΑ Η ΣΥΧΝΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΝΟΣΟΥ?

Περίπου 8.500 άνδρες στις Ηνωμένες Πολιτείες θα διαγνωστούν κάθε χρόνο με καρκίνο των όρχεων. Συνολικά, ο καρκίνος των όρχεων δεν είναι κοινός. Ωστόσο, είναι η κύρια αιτία του καρκίνου στους άνδρες στα είκοσι με τριάντα τους.

ΠΟΥ ΟΦΕΙΛΕΤΑΙ Ο ΚΑΡΚΙΝΟΣ ΤΩΝ ΟΡΧΕΩΝ?

Δεν είμαστε σίγουροι για το τι προκαλεί τον καρκίνο των όρχεων. Το ποσοστό του καρκίνου των όρχεων είναι ελαφρώς υψηλότερο σε λευκούς άνδρες, καθώς και στις υψηλότερες εισοδηματικές ομάδες.

Ωστόσο γνωρίζουμε ορισμένους παράγοντες κινδύνου για τον καρκίνο των όρχεων. Για παράδειγμα, η κρυψορχία αυξάνει τον κίνδυνο ενός ανθρώπου για την ασθένεια. Επίσης, ένας άνθρωπος που είχε καρκίνο στον έναν όρχι είναι πιο πιθανό να το πάθει και στο άλλο όρχι. Ένας άνθρωπος που έχει οικογενειακό ιστορικό έχει ελαφρώς μεγαλύτερο κίνδυνο εμφάνισης καρκίνου των όρχεων.

Αν έχετε οποιοδήποτε από τους παράγοντες κινδύνου για τον καρκίνο των όρχεων, μιλήστε με το γιατρό σας σχετικά με την ανάγκη για εξέταση και συχνή αυτοεξέταση.

ΠΟΙΑ ΕΙΝΑΙ ΤΑ ΣΥΜΠΤΩΜΑΤΑ ΤΟΥ ΚΑΡΚΙΝΟΥ ΤΩΝ ΟΡΧΕΩΝ?

Οι άνδρες με πρώιμο καρκίνο των όρχεων μπορεί να μην παρατηρήσουν συμπτώματα.

Τα συμπτώματα του καρκίνου των όρχεων περιλαμβάνουν:

• Ψηλαφητή μάζα στον όρχι.
  • Η διόγκωση του όρχεως.
  • Αίσθημα βάρους ή πόνος στο όσχεο ή κάτω μέρος της κοιλιάς.
  • Πόνος στο κάτω μέρος της πλάτης μπορεί να είναι ένα σύμπτωμα του καρκίνου των όρχεων σε μετέπειτα στάδια.
  • Αν ο καρκίνος έχει εξαπλωθεί στους πνεύμονες, οι άνδρες μπορεί να εμφανίσουν δυσκολία στην αναπνοή, πόνο στο στήθος και βήχα.
  • Σε πολύ σπάνιες περιπτώσεις, οι άνδρες ίσως δεν έχουν συμπτώματα, αλλά μπορεί να είναι στείρα.

ΠΩΣ ΓΙΝΕΤΑΙ Η ΔΙΑΓΝΩΣΗ?

Τα συμπτώματα στους όρχεις μπορεί να προκληθούν από καρκίνο ή από άλλα, λιγότερο σοβαρά προβλήματα, όπως η φλεγμονή στον όρχι (ορχίτιδα) ή στον ιστό που περιβάλλει τον όρχι μέσω του οποίου διέρχεται το σπέρμα (επιδιδυμίδα). Για να βρει την αιτία για τα σημεία ή συμπτώματα, ο Ουρολόγος θα κάνει μια προσεκτική φυσική εξέταση και θα συζητήσει για το ιατρικό ιστορικό του άντρα. Κατά τη διάρκεια της φυσικής εξέτασης, ο γιατρός θα ψηλαφήσει τους όρχεις για τυχόν μάζα.

Ο γιατρός μπορεί επίσης να σας υποβάλει σε μία ή περισσότερες από τις ακόλουθες διαδικασίες:

• Υπερηχογράφημα.
  • Εξετάσεις Αίματος
  • Βιοψία

Εάν βρεθεί καρκίνος θα χρειαστούν περισσότερες εξετάσεις, ώστε οι γιατροί να μάθουν λεπτομέρειες σχετικά με το καρκίνο.

Αυτά μπορεί να περιλαμβάνουν:

• Αξονική τομογραφία.
  • Ακτινογραφία θώρακος.
  • Μαγνητικές τομογραφίες.
  • Σπινθηρογραφήματα οστών, και άλλες εξετάσεις μπορεί να γίνουν για να ψάξουν για μετάσταση.

ΠΟΙΑ Η ΘΕΡΑΠΕΙΑ?

Χειρουργική θεραπεία.

Η θεραπεία για τον καρκίνο των όρχεων είναι αρχικά η ορχεκτομή με υψηλή απολίνωση. Ο στόχος της χειρουργικής επέμβασης είναι η αφαίρεση του όγκου. Η χειρουργική επέμβαση είναι σχεδόν πάντα το πρώτο βήμα στη θεραπεία του καρκίνου των όρχεων.

Ακτινοθεραπεία.

Η ακτινοθεραπεία χρησιμοποιεί ακτίνες Χ για να σκοτώσει τα καρκινικά κύτταρα. Τις περισσότερες φορές, ο στόχος της ακτινοβολίας για τον καρκίνο των όρχεων είναι να σκοτώσει τα καρκινικά κύτταρα που έχουν εξαπλωθεί στους λεμφαδένες.

Χημειοθεραπεία.

Η χημειοθεραπεία χρησιμοποιεί φάρμακα για να σκοτώσει τον καρκίνο. Μπορεί να χορηγηθεί μόνο για τη θεραπεία του καρκίνου των όρχεων που έχει εξαπλωθεί σε άλλα μέρη του σώματος.

ΠΟΙΑ Η ΠΡΟΓΝΩΣΗ ΤΟΥ ΚΑΡΚΙΝΟΥ ΤΩΝ ΟΡΧΕΩΝ?

Η πρόγνωση είναι συνήθως πολύ καλή. Ο καρκίνος των όρχεων, χάρη στην πρόοδο της χημειοθεραπείας, έχει γίνει μία ιάσιμη μορφή καρκίνου σε πάνω από 95% των περιπτώσεων. Και μάλιστα, εάν ο καρκίνος διαγνωστεί και αντιμετωπιστεί σε πρώιμο στάδιο, η ίαση είναι δεδομένη.

Αλλά ακόμη και αν ο καρκίνος έχει εξαπλωθεί σε άλλα μέρη του σώματος, εξακολουθεί να υπάρχει μία μεγάλη πιθανότητα ίασης και μάλιστα πολύ υψηλότερη συγκριτικά με άλλους τύπους καρκίνου.

ΠΟΙΕΣ ΟΙ ΝΕΕΣ ΕΞΕΛΙΞΕΙΣ?

Οι ερευνητές προσπαθούν να μάθουν περισσότερα σχετικά με τις αλλαγές στο DNA των καρκινικών κυττάρων των όρχεων. Πρόσφατες μελέτες έχουν βοηθήσει τους γιατρούς να μάθουν ποιοι ασθενείς μπορεί να χρειαστούν χειρουργική επέμβαση στους λεμφαδένες ή ακτινοβολία και ποιοι όχι. Μελέτες έχουν δείξει, επίσης, τρόπους για να καθοριστεί ποιοι άντρες μπορεί να χρειαστούν πιο επιθετική θεραπεία. Οι γιατροί μελετούν τη χρήση της μεταμόσχευσης βλαστικών κυττάρων στη θεραπεία του καρκίνου των όρχεων. Αυτή η θεραπεία επιτρέπει στους άνδρες με κακή πρόγνωση να έχουν πιο επιθετική χημειοθεραπεία και στη συνέχεια να «σωθούν» με τα υγιή κύτταρα για την ανασύσταση των βλαστικών κυττάρων μυελού των οστών τους. Νέοι συνδυασμοί των φαρμάκων χημειοθεραπείας πάντα μελετώνται.

ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΚΛΙΝΙΚΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ?

Οι κλινικές δοκιμές είναι μελέτες νέων ειδών θεραπείας για τον καρκίνο. Οι γιατροί πραγματοποιούν κλινικές δοκιμές για να μάθουν πόσο καλά λειτουργούν οι νέες θεραπείες και τι παρενέργειες έχουν. Αν φαίνονται ελπιδοφόρες, στη συνέχεια συγκρίνονται με την τρέχουσα θεραπεία για να δουν αν λειτουργούν καλύτερα ή έχουν λιγότερες παρενέργειες.