ΚΙΡΣΟΚΗΛΗ ΚΑΙ ΥΠΟΓΟΝΙΜΟΤΗΤΑ
Ανώδυνη και γρήγορη.
PSA ΚΑΙ ΚΑΡΚΙΝΟΣ ΠΡΟΣΤΑΤΗ
ΚΑΛΟΗΘΗΣ ΥΠΕΡΠΛΑΣΙΑ ΠΡΟΣΤΑΤΗ
Νεώτερες εξελίξεις για την Καλοήθη Υπερπλασία του προστάτη.

ΚΑΡΚΙΝΟΣ ΤΗΣ ΟΥΡΟΔΟΧΟΥ ΚΥΣΤΗΣ

ΤΙ ΕΙΝΑΙ Ο ΚΑΡΚΙΝΟΣ ΤΗΣ ΟΥΡΟΔΟΧΟΥ ΚΥΣΤΗΣ?

Ο καρκίνος της ουροδόχου κύστης είναι μια μορφή καρκίνου που ξεκινά από την ουροδόχο κύστη, ένα όργανο στην πυελική περιοχή που αποθηκεύει τα ούρα. Ο καρκίνος της ουροδόχου κύστης

ξεκινά συνήθως στα κύτταρα που βρίσκονται στο εσωτερικό της ουροδόχου κύστης. Επηρεάζει συνήθως τους ενήλικες μεγαλύτερης ηλικίας, αν και μπορεί να εμφανιστεί σε οποιαδήποτε ηλικία.

Η μεγάλη πλειοψηφία των καρκίνων της ουροδόχου κύστης θα διαγνωσθεί σε πρώιμο στάδιο, όταν ο καρκίνος της ουροδόχου κύστης είναι ιδιαίτερα θεραπεύσιμος.

ΠΟΙΑ ΤΑ ΣΥΜΠΤΩΜΑΤΑ?

Συμπτώματα του καρκίνου της ουροδόχου κύστης μπορεί να είναι:

• Αίμα στα ούρα (αιματουρία): τα ούρα μπορεί να φαίνονται κόκκινα αλλά το αίμα μπορεί να μην φαίνεται και να ανιχνευθεί τυχαία με μια μικροσκοπική εξέταση των ούρων.
  • Συχνουρία
  • Επώδυνη ούρηση
  • Πόνος στην πλάτη
  • Πυελικό άλγος

ΠΟΤΕ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΠΙΣΚΕΦΤΩ ΤΟ ΓΙΑΤΡΟ ΜΟΥ?

Κλείστε ένα ραντεβού με το γιατρό σας εάν έχετε οποιαδήποτε σημεία ή συμπτώματα που σας ανησυχούν, όπως το αίμα στα ούρα.

ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΙ ΤΥΠΟΙ ΚΑΡΚΙΝΟΥ ΤΗΣ ΚΥΣΤΗΣ?

Διαφορετικοί τύποι κυττάρων στην ουροδόχο κύστη σας μπορεί να γίνουν καρκινικοί.

Συχνοί τύποι καρκίνου της ουροδόχου κύστης είναι:

• Μεταβατικό καρκίνωμα.
  • Πλακώδες καρκίνωμα.
  • Αδενοκαρκίνωμα.
  • Ορισμένοι καρκίνοι της ουροδόχου κύστης περιλαμβάνουν περισσότερους από ένα τύπο κυττάρων.

ΠΟΙΟΙ ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ ΑΥΞΑΝΟΥΝ ΤΟΝ ΚΙΝΔΥΝΟ ΓΙΑ ΚΑΡΚΙΝΟ ΤΗΣ ΟΥΡΟΔΟΧΟΥ ΚΥΣΤΗΣ?

• Κάπνισμα.
    Αποτελεί το σημαντικότερο παράγοντα κινδύνου.
    Το κάπνισμα τσιγάρων, πούρων ή πίπας μπορεί να αυξήσει τον κίνδυνο καρκίνου της ουροδόχου κύστης, αφού βλαβερές χημικές ουσίες συσσωρεύονται στα ούρα σας. Όταν καπνίζετε, το σώμα σας επεξεργάζεται τις χημικές ουσίες στον καπνό και αποβάλλει μερικές από αυτές στα ούρα σας. Αυτές οι επιβλαβείς χημικές ουσίες μπορούν να βλάψουν την κύστη σας, και να αυξήσουν τον κίνδυνο καρκίνου.
  • Η αύξηση της ηλικίας.
    Ο κίνδυνος καρκίνου της ουροδόχου κύστης, αυξάνει με την ηλικία. Καρκίνος της ουροδόχου κύστης μπορεί να συμβεί σε οποιαδήποτε ηλικία, αλλά είναι σπάνιος σε άτομα κάτω των 40 ετών.
  • Φύλο.
    Οι άνδρες είναι πιο πιθανό να αναπτύξουν καρκίνο της ουροδόχου κύστης παρά οι γυναίκες.
  • Η έκθεση σε ορισμένα χημικά προϊόντα.
    Χημικές ουσίες που συνδέονται με τον κίνδυνο καρκίνο της ουροδόχου κύστης περιλαμβάνουν το αρσενικό και τα χημικά που χρησιμοποιούνται για την κατασκευή των βαφών, του καουτσούκ, του δέρματος, των υφασμάτων και των προϊόντων βαφής.
  • Χημειοθεραπεία.
    Η θεραπεία με το φάρμακο κυκλοφωσφαμίδη (Cytoxan) αυξάνει τον κίνδυνο καρκίνου της ουροδόχου κύστης.
  • Ακτινοβολία.
    Οι άνθρωποι οι οποίοι έλαβαν θεραπείες ακτινοβολίας για καρκίνο μπορεί να έχουν αυξημένο κίνδυνο ανάπτυξης καρκίνου της ουροδόχου κύστης.
  • Η χρόνια φλεγμονή της ουροδόχου κύστης.
    Χρόνιες ή επαναλαμβανόμενες λοιμώξεις του ουροποιητικού ή φλεγμονές (κυστίτιδα), όπως μπορεί να συμβεί με τη μακροχρόνια χρήση ουροκαθετήρα, μπορεί να αυξήσουν τον κίνδυνο ενός καρκίνου εκ πλακωδών κυττάρων της ουροδόχου κύστης. Σε ορισμένες περιοχές του κόσμου, το καρκίνωμα εκ πλακωδών κυττάρων συνδέεται με χρόνια φλεγμονή της ουροδόχου κύστης που προκαλείται από παρασιτική μόλυνση γνωστή ως σχιστοσωμίαση.
  • Ατομικό ή οικογενειακό ιστορικό καρκίνου.
    Εάν είχατε καρκίνο της ουροδόχου κύστης, έχετε περισσότερες πιθανότητες να υποτροπιάσει. Εάν ένας ή περισσότεροι από τους άμεσους συγγενείς σας έχουν ιστορικό καρκίνου της ουροδόχου κύστης, μπορεί να έχετε αυξημένο κίνδυνο της νόσου, αν και είναι σπάνιο για τον καρκίνο της ουροδόχου κύστης να είναι κληρονομικός.
    Εξαιτίας αυτού, οι επιζώντες του καρκίνου της ουροδόχου κύστης συχνά υποβάλλονται σε παρακολούθηση με κυστεοσκοπήσεις για χρόνια μετά από την αρχική θεραπεία. Τι εξετάσεις θα υποβληθούν και κάθε πόσο, θα εξαρτηθεί από το είδος του καρκίνου της ουροδόχου κύστης και τη θεραπεία, μεταξύ άλλων παραγόντων.

ΠΟΙΟ ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗΣ ΜΕΤΑ ΑΠΟ ΤΗ ΘΕΡΑΠΕΙΑ?

Σε γενικές γραμμές, οι γιατροί συστήνουν μια κυστεοσκόπηση κάθε 3 έως 6 μήνες για τα πρώτα χρόνια μετά τη θεραπεία του καρκίνου της ουροδόχου κύστης. Στη συνέχεια, μπορεί να υποβάλλεστε σε κυστεοσκόπηση κάθε χρόνο. Ο γιατρός σας μπορεί να συστήσει άλλες εξετάσεις σε διάφορα χρονικά διαστήματα.

Οι άνθρωποι με επιθετικό καρκίνο μπορεί να χρειαστεί να υποβάλλονται σε πιο συχνή εξέταση.

ΠΟΙΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΘΑ ΧΡΕΙΑΣΤΕΙ ΝΑ ΚΑΝΩ?

Εξετάσεις που χρησιμοποιούνται για τη διάγνωση του καρκίνου της ουροδόχου κύστης μπορεί να περιλαμβάνουν:

• Κυστεοσκόπηση.
    Κατά τη διάρκεια κυστεοσκόπησης, ο γιατρός σας εισάγει ένα στενό σωλήνα (κυστεοσκόπιο) μέσω της ουρήθρας σας. Το κυστεοσκόπιο έχει ένα φακό και φωτισμό, που επιτρέπει στο γιατρό σας να δει το εσωτερικό της ουρήθρας και της ουροδόχου κύστης σας. Συνήθως λαμβάνετε ένα τοπικό αναισθητικό κατά τη διάρκεια της κυστεοσκόπησης για να σας βοηθήσει να νιώθετε άνετα.
  • Βιοψία.
    Κατά τη διάρκεια της κυστεοσκόπησης, ο γιατρός σας μπορεί να περάσει ένα ειδικό εργαλείο μέσα στην ουροδόχο κύστη σας, προκειμένου να συλλέξει ένα δείγμα κυττάρων (βιοψία) για δοκιμή. Η διαδικασία αυτή ονομάζεται μερικές φορές διουρηθρική (TUR) εκτομή όγκου. TUR συνήθως γίνεται υπό γενική αναισθησία.
  • Κυτταρολογική εξέταση ούρων.
    Ένα δείγμα των ούρων σας αναλύεται κάτω από ένα μικροσκόπιο για να ελέγξει για καρκινικά κύτταρα.
  • Οι εξετάσεις απεικόνισης.
    Απεικονιστικές εξετάσεις επιτρέπουν στο γιατρό σας να εξετάσει τις δομές του ουροποιητικού συστήματος. Αυτές περιλαμβάνουν:
    o Υπερηχογράφημα Ουροποιητικού.
    o Ενδοφλέβια Πυελογραφία.
    o Αξονική Πυελογραφία.

ΑΠΟ ΠΟΥ ΕΞΑΡΤΑΤΑΙ Η ΕΠΙΛΟΓΗ ΤΗΣ ΘΕΡΑΠΕΙΑΣ?

Η επιλογή της θεραπείας για τον καρκίνο της ουροδόχου κύστης εξαρτάται από έναν αριθμό παραγόντων, συμπεριλαμβανομένου του τύπου και του σταδίου του καρκίνου και της γενικής κατάστασης της υγείας σας. Συζητήστε τις επιλογές σας με το γιατρό σας για να καθορίσει ποιες θεραπείες είναι καλύτερες για σας.

ΠΟΙΑ ΕΙΔΗ ΧΕΙΡΟΥΡΓΙΚΩΝ ΕΠΕΜΒΑΣΕΩΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ?

Το είδος της χειρουργικής επέμβασης που θα επιλεγεί εξαρτάται από το στάδιο του καρκίνου της ουροδόχου κύστης, την κατάσταση της υγείας σας γενικότερα αλλά και τις δικές σας προτιμήσεις.

Χειρουργική επέμβαση για καρκίνο της ουροδόχου κύστης σε πρώιμο στάδιο.

Η Διουρηθρική εκτομή (TUR) χρησιμοποιείται για την αφαίρεση των καρκίνων της ουροδόχου κύστης που περιορίζονται στα εσωτερικά στρώματα της κύστης. Κατά τη διάρκεια της TUR, ο γιατρός σας περνά μία μικρή αγκύλη μέσω ενός κυστεοσκοπίου-ρεσεκτοσκοπίου στην ουροδόχο κύστη σας. Η αγκύλη χρησιμοποιείται για να κάψει τα καρκινικά κύτταρα με ηλεκτρικό ρεύμα και να πάρει βιοψίες.

Χειρουργική επέμβαση για διηθητικό καρκίνο της ουροδόχου κύστης.

Απαιτείται χειρουργική επέμβαση για αφαίρεση ολόκληρης του ουροδόχου κύστης. Αμέσως μετά από τη ριζική κυστεκτομή, ο Ουρολόγος εργάζεται για να δημιουργήσει ένα νέο τρόπο για να αποβάλλονται τα ούρα. Υπάρχουν αρκετές επιλογές. Ποια είναι η καλύτερη επιλογή για εσάς εξαρτάται από την κατάστασή σας και τις προτιμήσεις σας.

ΠΟΙΑ ΑΛΛΑ ΕΙΔΗ ΘΕΡΑΠΕΙΑΣ ΥΠΑΡΧΟΥΝ?

Υπάρχουν πολλά είδη θεραπείας για τον καρκίνο της ουροδόχου κύστης για τα οποία θα σας ενημερώσει ο γιατρός σας και ακολουθούν συνήθως το χειρουργείο. Τέτοιες είναι:

• Ανοσοθεραπεία, ως ενδοκυστική θεραπεία.
  • Χημειοθεραπεία ως ενδοκυστική θεραπεία και ως συστηματική θεραπεία.
  • Ακτινοθεραπεία.

ΠΟΙΑ ΤΑ ΜΕΤΡΑ ΠΡΟΛΗΨΗΣ?

Αν και δεν υπάρχει κανένας εγγυημένος τρόπος για την πρόληψη του καρκίνου της ουροδόχου κύστης, μπορείτε να λάβετε μέτρα για να βοηθήσετε στη μείωση του κινδύνου:

• Μην καπνίζετε.
    Εάν καπνίζετε, μιλήστε με το γιατρό σας σχετικά με ένα σχέδιο για να σας βοηθήσει να κόψετε το κάπνισμα.
  • Προσέχετε με τις χημικές ουσίες.
    Εάν εργάζεστε με χημικά, ακολουθήστε όλες τις οδηγίες ασφαλείας για να αποφύγετε την έκθεση.
  • Πίνετε νερό όλη την ημέρα.
    Στη θεωρία το νερό μπορεί να αραιώσει τοξικές ουσίες που μπορούν να συγκεντρωθούν στα ούρα σας.
  • Φρούτα και λαχανικά.
    Επιλέξτε μια διατροφή πλούσια σε φρούτα και λαχανικά. Τα αντιοξειδωτικά στα φρούτα και τα λαχανικά μπορούν να βοηθήσουν στη μείωση του κινδύνου εμφάνισης καρκίνου.